fbpx
  • INFORMEAZA-TE SI FII CEL MAI BUN!

    • Home
    • News
    • Single News

Blog

Cum iti fortifici imunitatea pe timp de iarna?

Cand vorbim despre imunitate nu ne referim doar la asigurarea unei alimentatii sanatoase. Intr-adevar, aceasta reprezinta un aspect important, insa exista si alti factori care pot afecta sistemul imunitar. Iarna, cand vremea este rece si suntem mai sensibili, acordam o importanta mai mare alimentatiei, dar, cu toate acestea, se intampla sa racim sau sa fim lipsiti de energie. Pentru fortificarea imunitatii se impune, in primul rand, sa eliminam sau sa diminuam focarele de infectii. De cate ori te-ai gandit ca granuloamele sau cariile dentare au impact asupra imunitatii tale? Ei bine, da! Cariile, sinuzita, laringita sunt doar cateva dintre infectiile care pot afecta sistemul imunitar, nu numai iarna, dar si vara.

Consumul de medicamente in perioada iernii este cu mult mai crescut decat in alt sezon. Cu toate acestea, este important de stiut faptul ca, pentru fortificarea imunitatii, trebuie eliminate din consum acele medicamente care diminueaza fagocitoza si anume: antibioticele, aspirina, paracetamolul, tranchilizantele, antihistaminicele, etc. In locul acestora putem introduce cure cu diferite plante medicinale, care activeaza sistemul imunitar. Echinacea, ginseng, cimbrisorul sunt doar trei dintre cele pe care le putem include in consumul nostru in perioada iernii.

In ceea ce priveste alimentatia pe timp de iarna trebuie sa avem in vedere acele alimente care ne asigura nutrientii necesari pentru o buna functionare a organismului. Vorbim despre enzime, care favorizeaza procesele imunitare, uleiurile vegetale grase, care stimuleaza activitatea limfocitara, vitaminele (Vitamina A – produce anticorpi; Coenzima Q10 – stimuleaza activitatea efectorilor celulari si umorali imunitari, etc.), proteinele vegetale stimulatoare ale imunitatii, mineralele etc.

Tot iarna avem tendinta sa renuntam la activitatea fizica. Ziua este mai scurta, vremea mai urata, iar starea de spirit nu incurajeaza deloc miscarea. Insa, sedentarismul prejudiciaza oxigenarea sistemului limfatic. Prin urmare, mersul pe jos ori activitatile aerobice in cadrul unei sali de sport ne ajuta sa ne mentinem un tonus bun. La Personal Trainer Studio, in doar 30 de minute, poti arde mai multe calorii decat in 4 ore de fitness. Acest lucru este posibil cu ajutorul tehnologiei E-FIT, care combina electrostimularea musculara cu exercitiile fizice. O data cu acest serviciu, fiecare persoana primeste in plus si sfaturile unui specialist in nutritie si un plan alimentar personalizat. Este doar una dintre solutiile la care puteti apela pentru a trece cu bine pentru sezonul rece.

Parteneri