fbpx
  • INFORMEAZA-TE SI FII CEL MAI BUN!

    • Home
    • News
    • Single News

Blog

Diabetul si antrenamentul fizic

Conform unui studiu realizat de Societatea Romana de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice in colaborare cu Societatea Romana de Nefrologie, in Romania sunt in prezent (inceputul anului 2015) peste 2.000.000 de persoane cu diabet. O cifra extrem de ingrijoratoare, care ne arata ca stilul de viata al romanilor se inrautateste in loc sa se imbunatateasca, ca alegerile in ce priveste alimentatia si activitatile din timpul liber nu sunt cele mai bune.

Dar ce este diabetul? Diabetul este o afectiune extrem de complexa, care poate afecta intregul organism. Pentru ca organismul nostru sa functioneze corect este necesar ca glucoza sau zaharul pe care il acumulam prin alimentatie sa fie transformat in energie. Pentru ca acest lucru sa se intample, activitatea hormonului numit „insulina” este esentiala. In cazul persoanelor cu diabet, hormonul insulina ori nu mai este produs ori nu este produs in cantitati suficiente, astfel ca nivelul glucozei ramane ridicat. Asta se traduce printr-o acumulare de substante chimice in organism provenite mai degraba din arderea grasimilor, decat din glucide, fenomen numit cetoacidoza.

Exista trei tipuri principale de diabet intalnite: diabetul de tip I, diabetul de tip II si diabetul gestational.

Diabetul de tip I este un tip de diabet insulino – dependent si presupune ca persoanele care au acest tip de diabet sa-si injecteze insulina zilnic pentru a mentine glucoza la un nivel optim. Nu exista un tratament care sa vindece acest tip de diabet, insa el poate fi tinut sub control cu ajutorul medicatiei si a unui stil de viata sanatos.

Diabetul de tip II este un tip de diabet non-insulino-dependent, un diabet mult mai frecvent intalnit in randul populatiei. In cazul diabetului de tip II, pancreasul produce o cantitate de insulina, dar nu suficienta pentru a mentine in cote normale nivelul zaharului din sange. De multe ori, diabetul de tip II apare din cauza stilului de viata dezordonat sau din cauze genetice. Factori de risc precum hipertensiunea arteriala, supraponderabilitatea, lipsa activitatii fizice pot creste susceptibilitatea de a dezvolta diabet zaharat de tip II. Acesta poate fi, insa, administrat cu ajutorul unei alimentatii sanatoase si a unui program de antrenament fizic regulat, caz in care sfaturile unui antrenor personal sunt bine-venite.

Al treilea tip de diabet, diabetul gestational, poate aparea in cazul femeilor insarcinate in 24, pana la 28 saptamani de sarcina. Femeile insarcinate au nevoie de 2, pana la 3 ori, mai multa insulina decat in mod normal si, in cazul in care organismul nu o poate produce, aceasta poate dezvolta diabet gestational. Daca situatia nu este gestionata corespunzator se poate ajunge la avort spontan sau nasterea unui bebelus anormal de mare.

Cum poti ajuta, daca esti instructor de fitness sau pesonal trainer?

Ne-am propus in a doua parte a acestui articol sa abordam diabetul din punct de vedere al activitatii fizice. Sportul joaca un rol extrem de important, ajutand la controlul greutatii, scaderea colesterolului din sange, reducerea riscului de aparitie al bolilor de inima, reducerea stresului si, cel mai important, poate ajuta insulina sa functioneze corect in organism. Activitatile fizice recomandate in cazul persoanelor cu diabet sunt mersul pe jos, inotul, dansul, aqua gym, ciclism, toate aceste activitati cardio antrenante.

Ca instructor de fitness si personal trainer care are un client cu diabet este important sa eviti exercitiile care pot determina modificari posturale in organism, deoarece pot conduce la probleme ale tensiunii arteriale si nu sunt de dorit. De asemenea, este important ca, in calitate de antrenor personal, sa te asiguri ca persoanele cu diabet isi monitorizeaza constant nivelul glucozei din sange, atat inainte de antrenamentul fizic, cat si dupa.

Un lucru valabil pentru antrenamentul oricarei persoane este si incalzirea incalzirea inainte de antrenament si relaxarea la finalul acestuia. In cazul diabeticilor, trebuie sa acordati o importanta deosebita acestor momente din antrenament.

Aminteste-ti ca diabetul de tip II este cauzat de un stil de viata nesanatos, astfel ca poti face o schimbare in bine in randul persoanelor cu diabet si poti constribui la scaderea numarului de imbolnaviri.

Specialistii in diabet si medicii recomanda ca diabeticii sa includa in programul lor 30 de minute de exercitii aerobice, de la moderat la intensiv, in fiecare zi, timp de 5 zile pe saptamana, in total 150 de minute pe saptamana de sport. Este recomandat ca antrenamentul sa fie la un nivel moderat-intensiv. O exemplificare a ceea ce inseamna moderat poate fi ca in timpul antrenamentului ai putea vorbi cursiv, dar nu poti canta. Antrenamentul intensiv poate fi exemplificat ca acel antrenament in timpul caruia nu poti vorbi mai mult de cateva cuvinte fara pauza de respiratie.

Ca si instructor de fitness si personal trainer poti incerca cu persoanele care au diabet antrenamentul care utilizeaza greutatea propriului corp, ridicarea unor greutati usoare, utilizarea benzilor de rezistenta sau aparatele cu greutati.

Daca nu esti inca antrenor personal acreditat, te poti inscrie la urmatorul curs.

Daca ai o diploma acreditata, poti opta pentru cursurile de specializare in personal training oferite de Fitness Education School. Solicita informatii la 0747.227.878.

De asemenea, daca vrei sa imbini cu succes personal training-ul cu serviciile de consultanta in nutritie, Fitness Education School iti pune la dispozitie un curs acreditat de Tehnician Nutritionist.

Fa o schimbare pozitiva, ajuta-i pe cei din jur sa adopte un stil de viata sanatos!

Parteneri