fbpx
  • INFORMEAZA-TE SI FII CEL MAI BUN!

    • Home
    • News
    • Single News

Blog

INTERVIU IULIA CHIOREAN – MASTER TRAINER CLUJ NAPOCA

Iulia Chiorean este instructor de fitness si culturism acreditat din anul 2010 de Federatia Romana de Culturism si Fitness. Iulia practica aerobicul si fitnessul de 10 ani, iar de 6 ani este sportiv de performanta legitimat in cadrul clubului sportiv Delta Power, unde a si devenit instructor de aerobic. Din 2008, Iulia preda Pilates, Taebo, Step, Belly-Dance, Fitt-Ball, Yoga, Circuit training etc. WhatsApp Image 2019-03-20 at 22.46.15(2)

  • 1. Spune-ne cateva lucruri despre tine!

O intrebare interesanta. De regula imi place sa aud eu din partea celor din jur “lucruri despre mine” insa daca ar fi sa fac o scurta caracterizare ar fi : sociabila, pozitiva, iubesc oamenii si imi place sa fiu inconjurata de provocari, zambete si multa activitate, urasc montonia. Din punct de vedere profesional, cariera mea se contureaza atat in domeniul Fitness si Aerobic, cat si in Mass-Media.

  • 2. Cum a inceput toata pasiunea ta pentru fitness? Ce alte sporturi practici si ai practicat?

Pasiunea pentru fitness a inceput in urma cu 15 ani, atunci fiind primul meu contact cu o sala de fitness. In acel moment in Romania nu exista o deschidere foarte mare spre acest domeniu, salile de fitness fiind mult mai primitive. Mi-a placut din prima clipa , astfel incat dupa 5 ani de practicare a acestui sport am decis ca este momentul sa indrept pasiunea spre cariera. Am practicat culturism de performanta timp de 2 ani si am devenit ulterior in anul 2010 , instructor acreditat in cadrul “ Federatiei Romane de Culturism si Fitness”. In paralel practicam si clase de aerobic, astfel ca mi-am canalizat energia si spre acest domeniu. In urma cu 5 ani, am simtit ca este momentul in care sunt pregatita si imi doresc sa impartasesc si altora din experienta si cunostintele mele in acest domeniu, astfel ca am optat pentru un curs de formator si am inceput o colaborare de succes impreuna cu “Fitness Education School”, in ceea ce priveste formarea profesionala a viitorilor instructori

WhatsApp Image 2019-03-20 at 22.46.15(1)

  • 3. Cum arata programul tau de antrenament? Ce tehnici si metode de antrenament folosesti?

Intrucat in prezent am un program incarcat, in ultimii ani programul meu de antrenament, a suferit anumite modificari. In perioada in care practicam fitness si culturism de performanta , zilnic aveam doua antrenamente. In prezent combin antrenamentele de fitness cu cele de aerobic, cu o frecventa de 4 zile/saptamana. Ca si metoda de antrenament ultilizez frecvent Antrenamentul Functional, antrenamentul de tip Pilates (pentru mobilitate si coordonare) ,Dance Step (corecrafie, cardio si buna dispozitie).

  • 4. Este importanta folosirea unor greutati mari pentru a creste in masa musculara?

Da in principiu,  in momentul in care obiectivul este cresterea in masa musculara, se opteaza pentru repetari putine executate cu greutati mai mari, insa fiecare antrenament se personalizeaza in functie de nivelul la care se afla clientul in momentul respectiv ( incepator, mediu, avansat)

  • 5. Ce tip de cardio preferi si de ce?

Cu privire la exercitiile de tip cardio , prefer antrenamentele de tip aerobic (Dance Step, Tae Bo, Functional Training etc) , in favoarea antrenamentelor cardio in sala de fitness ( bicicleta, stepper). Cum am spus si mai sus sunt genul de persoana care incearca cu orice pret sa scape de monotonie, astfel ca in cadrul antrenamentelor functionale / de aerobic, fiecare antrenament poate construit diferit, interactiv, chiar daca la baza stau aceleasi exercitii de tip cardio, modul in care le combinam este esential.

WhatsApp Image 2019-03-20 at 22.46.15

  • 6. Ce ne poti spune despre alimentatia ta? Cat de importanta este alimentatia? 

Alimentatia este din punctul meu de vedere factorul decizional cu privire la reusita atingerii unui obiectiv. Indiferent ca se doreste o scadere sau o crestere in greutate. Astfel ca i-as aloca un procentaj de 70 % alimentatiei si doar 30 % antrenamentului propriu-zis. In ceea ce ma priveste incerc sa am o alimentatie cat mai corecta, in momentul de fata nu am un regim alimentar foarte strict , dar respect cele 3 mese pe zi si 2 gustari intre acestea. Si de asmenea in momentul in care nu esti in faza de pregatire/atingere a unui scop intr-un termen scurt spre mediu, consider ca o alimentatie echilibrata este cheia succesului nefiind imperios necesar sa urmam o dieta/regim alimentar foarte strict.

  • 7. Stiu ca esti foarte preocupata de sanatatea generala. Ce sfaturi le poti oferi viitorilor cursanti?

Da asa este, saatatea generala este un aspect important intrucat, daca o neglijam, cele mai sus aminitite nu mai au nicio valoare. Consider ca trebuie sa mearga periodic la medic pentru control de rutina atat in ceea ce priveste un consult al sistemului osos/muscular cat si analize periodice de sange.

  • 8. Ca antrenor personal, care sunt principalele provocari de care te lovesti?

In momentul in care lucrezi cu oamenii zilnic te asteapta provocari atat positive cat si negative. Indisciplina si uneori lipsa de sinceritate a clientului ( cu privire la alimentatie) sunt cele mai des intalnite provocari “ negative”. Si de multe ori , noi antrenorii ne lovim de provocari “imposibile” din partea clientilor. Acestia au impresia de multe ori ca daca “mergi la fitness”, intr-o luna ai corpul acela din revista. Si vin cu astfel de aspiratii , ceea ce nu este gresit deloc , din contra este un “ wish point” , o motivatie, insa trebuie sa inteleaga ca noi nu suntem magicieni si in spatele oricarei “minuni” sunt ore, zile, luni sau chiar ani intregi de munca.

  • 9. Cum iti gasestia motivatia? Care este sursa ta de inspiratie?

Nu stiu daca exista o sursa de inspiratie neaparat, insa motivatia cu siguranta exista atunci cand la finalul antrenamentului clientul imi zambeste si spune multumesc. Simt cu adevarat ca pot aduce plus valoare in stilul de viata al oamenilor cu care lucrez. Satisfactia lor este motivatia mea.

WhatsApp Image 2019-03-20 at 22.46.14

  • 10. Ce te-a facut sa-ti doresti sa iti dezvolti pasiunea si sa o impartasesti cu altii la Cursul de Instructor Fitness&Personal Trainer?

In primul rand dorinta de cunoastere si de a excela in ceea ce fac m-au facut sa imi dezvolt pasiunea si chiar sa o transform in cariera. Intodeauna mi-a placut comunicarea si am ajuns intr-un punct in care am considerat ca am acumulat suficenta experienta incat sa transmit si altora acest lucru. Domeniul Fitness si Personal Trainer este intr-o continua expansiune si e important sa nu existe instructori care antreneaza “ dupa ureche”, tocmai de aceea consider ca e necesar pe langa partea practica sa existe la baza si cunostinte teoretice , tehnici de antrenament, cunostinte cu privire la anatomie si nutritie

  • 11. Ce sfat le-ai oferi viitorilor instructori de fitness si antrenori personali?

Sa citeasca, sa aprofundeze noi cunostinte zilnic, sa se documenteze si participe cat de des au posibilitatea la workshopuri si conventii de specialitate . Si sa inteleaga ca au de invatat de la cei cu experienta iar o hartie nu te transforma in specialist peste noapte decat atunci cand in spatele acelei hartii sunt cursuri absolvite, ani de munca si o pasiune fara limite.

  • 12. In opinia ta, de ce ar trebui sa se inscrie oamenii la cursul de Fitness&Personal Trainer?

In primul rand ar trebui sa urmeze acestu curs pentru a invata metode si tehnici de antrenament corecte, pe care sa le puna in practica prima data cu propria persoana apoi sa transmita si sa antreneze potentiali clienti. Este un curs benefic in urma caruia se dobandesc cunostinte de anatomie, biomecanica, nutritie, prim-ajutor si nu in ultimul rand tehnici de comunicare si marketing in ceea ce priveste antrenorul personal. Fiind un curs acreditat este extrem importanta aboslvirea acestuia pentru a putea profesa legal in acest domeniu.

 

Parteneri