fbpx
  • INFORMEAZA-TE SI FII CEL MAI BUN!

    • Home
    • News
    • Single News

Blog

Totul despre Antrenamentele Functionale (functional training)

Functional training (antrenamentele functionale) au devenit foarte populare in ultima vreme in comunitatea de fitness, insa sunt unele din cele mai vechi si populare tipuri de antrenament. Antrenamentele functionale au inceput in centrele de reabilitare pentru veteranii de razboi si au fost create de fizioterapeuti pentru imbunatatirea si accelerarea recuperarii pacientilor dupa accidentare sau handicap.  Au fost elaborate exercitii specifice pentru a ajuta pacientii sa isi recastige functiile locomotorii si sa se intoarca la activitatile de zi cu zi. De la acest inceput, antrenamentele functionale au fost preluate de profesionistii in domeniul sanatatii si al fitness-ului si au fost transformate in exercitii care predomina exercitiul cu greutatea propriului corp, care simuleaza miscarile de zi cu zi.

In acest articol vom explora elementele de baza ale antrenamentului functional si vom discuta cum sa il incorporam in rutina voastra.

Care este scopul antrenamentelor functionale?
Scopul principal al antrenamentelor functionale este de a va imbunatati capacitatea de a desfasura activitatile zilnice. Ganditi-va la acesta ca la antrenamentul unei intregi miscari – nu doar la un anumit muschi. Cand sariti, nu folositi doar muschii picioarelor. Este un efort coordonat intre sistemele nervoase, cardiovasculare, respiratorii si musculo-scheletale care permit o miscare fluida.

Cum pot aplica antrenamentele functionale in viata de zi cu zi?
Cheia pentru un antrenament functional eficient este simularea activitatii reale pe care vreti sa o imbunatatiti. Principalul focus ar trebui sa fie asupra realizarii unor tipuri similare de contractii (excentrice, concentrice sau izometrice), viteza, domeniu de miscare si nivel de coordonare. Cu cat exercitiul se apropie mai mult de activitatea reala, cu atat este mai eficienta formarea. De exemplu, daca sunteti o persoana activa care petrece mult timp pe bicicleta, antrenamentele functional ear include exercitii care sa simuleze miscarile si sa intareasca muschii folositi in ciclism.

Sunt antrenamentele functionale potrivite pentru oricine?
Ca si in cazul tuturor exercitiilor fizice, este foarte important sa discutati cu medicul vostru daca incepeti un antrenament de orice tip, pentru a vedea daca sunteti apti de efort fizic. Este bine sa evitati un antrenament functional la un nivel intens pentru a nu va accidenta. Cresteti incet intensitatea, permitand organismului sa se adapteze la miscari noi. Aproape oricine poate incorpora antrenamentul functional in programul lor de fitness, insa colaborarea cu un profesionist de fitness este una din cele mai bune modalitati de a va asigura ca antrenamentul este unul sigur si eficient.

8 puncte cheie in crearea unui antrenament functional

  1. Determinati obiectivele voastre si adaptati antrenamentul functional la ce fel de activitati desfasoara corpul vostru in fiecare zi
  2. Luati in considerare nivelul vostru de fitness si sanatate
  3. Programul trebuie sa include o varietate de exercitii care antreneaza flexibilitatea, forta, echilibrul, coordonarea, puterea si rezistenta
  4. Programul trebuie sa fie format cu o atenta progresie si monitorizare
  5. Exercitiile trebuie sa include miscari pe mai multe planuri
  6. Includeti contractii musculare concentrice, excentrice si izometrice
  7. Utilizati greutatea propriului corp si echipamentul, cum ar fi greutatile libere si benzile de rezistenta, in loc de aparate
  8. Cel mai bun exercitiu functional este desfasurarea activitatii in sine, dar exercitiile care simuleaza miscarea pot imbunatati semnificativ performanta prin intermediul unor sesiuni de formare frecvente
Daca doresti sa inveti cat mai multe despre Functional Training, dar si despre antrenamentele personale in general, te asteptam la Cursul de Instructor Fitness&Personal Trainer!

Parteneri